loader

OTOMOBİL

LE MANS 24 SAAT YARIŞI

LE MANS 24 SAAT YARIŞI

LE MANS 24 SAAT YARIŞI

Goodyear, Le Mans 24 Saat yarışının LMP2 kategorisinin tek lastik ortağı olarak yer aldığı ikinci yılda, çok güçlü bir performans, dayanıklılık ve istikrar ortaya koydu.

LMP2 sınıfında 27 araç yarışa Goodyear lastikleriyle başladı. Böylece markanın, FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası ve Avrupa Le Mans Serisinin tek lastik ortağı olduğu ilk yıl olan geçen yıla kıyasla iki araç daha Goodyear lastikleriyle mücadele etti. Aralıksız çalışan bir ekip, takımlara lastiklerin yanı sıra operasyon ve yapılandırma desteği sağladı.Bu yarış, Goodyear'ın 2020 yılında organizasyona geri dönmesinden bu yana markanın en büyük Le Mans projesi oldu. 2022 ayrıca, 31 aracın Goodyear lastikleriyle yarıştığı 1979'dan sonra Goodyear'ın en fazla araca servis sağladığı yıl olarak da tarihe geçti. LMP2 kategorisinde antreman, sıralama ve yarış aşamalarında 2.500'den fazla lastik kullanıldı. Yarış sırasında her bir takım lastik 600 km diğer bir deyişle 44 tur kullanımda kaldı. Bu da dört yakıt ikmaline eşit bir süre olup, takımlara pit noktasında önemli ölçüde zaman kazandırdı.

Yarış sonucu: LMP2 sınıfında zafer 38 numaralı JOTA aracının oldu

LMP2 kategorisinde yarışı Roberto Gonzalez, Antonio Felix Da Costa ve William Stevens'ın mücadele ettiği 38 numaralı araç kazandı. Yarışa üçüncü sırada başlayan üçlü, mücadelenin henüz başlarında liderliği ele geçirerek yarışı önde tamamladı. Prema Orrlen Takımı pilot koltuğunda Robert Kubica, Louis Deletraz ve Lorenzo Colombo ile 2. sırayı alırken, bu üçlüyü 28 numaralı ikinci JOTA aracı takip etti. Yarış öncesinde favori gösterilen üç araç olan 22 numaralı United Autosport aracı ve iki WRT aracı ilk virajda çarpışarak geriye düştü. Yarışın sonraki bölümleri görece sakin geçerken, yarışa başlayan 27 araçtan 26'sı bitiş çizgisini geçmeyi başardı.


Yorum Yap